Markéta Pavleje se po absolvování gymnázia s výtvarným zaměřením prosadila mezi nejlepší české vizážistky a make-up artistky. Do tohoto světa jí přivedla láska k fotografii. Po dvanácti letech v módním byznysu v roce 2012 začala psát vlastní blog o vaření Kitchenette.cz, který záhy získal pozornost čtenářů a také mnoho prestižních ocenění v soutěžích Food blog roku a Czech Blog Awards. Díky blogu se vrátila k fotografii a mimo jiné pracuje i jako food fotografka.

Na svém blogu Markéta stále neúnavně tvoří zdravé a inovativní recepty a nápady, jak vaření posunout správným směrem. Jak vrátit základní suroviny do českých kuchyní a jak oprášit staré, ale tak dobré techniky, jako třeba fermentace. Je ženou mnoha talentů, vše sama fotí i postprodukuje. Vlastním nákladem vydala svou první kuchařku Kitchenette – Rok v kuchyni a díky ní otevřela obchod kitchenetteshop.cz, který měl za úkol prodat primárně tuto knihu, ale záhy se začal zaplňovat dalšími výjimečnými nutnostmi do kuchyně. Spolehlivými pomocníky a zároveň designovými doplňky převážně ze Skandinávie. Některé produkty jsou také vlastní produkce.

V posledních letech Markéta přeložila 3 úžasné vegetariánské kuchařky slavných food blogerů ze Stockholmu, Davida Farnkiel a Luise Vindahl. V roce 2021 založila neziskovou organizace Kitchenette for Animals, která vznikla díky aktivitám kolem pomoci opuštěným a toulavým psům na Bali. Markéta na Bali mimo jiné začala vyrábět charitativní produkty, výtěžek z jejich prodeje putuje právě na pomoc zvířatům.

A teď se dostáváme k hlavnímu tématu těchto stránek. Díky zkušenostem získaným při blogování a fotografování pomáhá mimo jiné tvořit obsah pro média a sociální sítě, postupně se tyto aktivity rozšiřují i na podporu restaurací na sociálních sítích. Projektem Kitchenette SoMe, se Markéta tedy snaží podpořit nejen českou gastronomii, ale také její prezentaci na sociálních sítích. Markéta učí podniky a jejich zaměstnance jak se odprezentovat, ale i jak zaujmout své sledující nebo jak správně a efektivně vyfotit hotové jídlo i telefonem. Zavítá obvykle tedy nejen do marketingového oddělení, ale také hlavně do kuchyně, ve které jí to baví nejvíc.

V roce 2020 získala firma „Kitchenette SoMe s.r.o.“ podporu z Evropských strukturálních a investičních fondů, realizovanou skrz Operační program Praha – pól růstu ČR a čerpanou přes 2. výzvu Specializovaných voucherů (reg. č. CZ.07.1.02/0.0/0.0/16_027/0000607). Podpora byla mířena na účast firmy „2media s.r.o.“ na projektu „PR nové služby Kitchenette Some“ v „Praze“ za účelem „získání nových klientů“. Očekávaným výstupem je „PR činnosti pro prezentaci služby“. Projekt „PR nové služby Kitchenette Some“ spolufinancován Evropskou unií.